SYARAT-SYARAT SBLM PORT IN KE ONEXOX
Pelanggan pasca bayar (POSTPAID)
Pastikan pelanggan itu sendiri ialah pemilik langganan.
Langganan tersebut didalam keadaan AKTIF tanpa sebarang tunggakan bil dan tidak terikat dengan apa-apa kontrak oleh penyedia rangkaian sedia ada.
》》TANPA SEBARANG TUNGGAKAN BIL:
■Pelanggan mestilah menjelaskan segala bil terkini sebelum memohon MNP. Sila semak dengan syarikat telco asal, semak baki terkini sehingga hari ini (unbill amaun). Bayar semua bil dan lebihkan sikit bayaran RM5/RM10 ke atas bergantung pada penggunaan sebab proses mnp ambil masa 1-5 hari waktu bekerja..
》》TIDAK TERIKAT DENGAN APA-APA KONTRAK:
■Pelanggan tidak melanggan melalui pakej promosi telefon atau pakej promosi istimewa. Pelanggan mestilah terlebih dahulu membatalkan kontrak dgn penyedia rangkaian sedia ada sebelum meneruskan permohonan MNP.
Jika pelanggan mempunyai talian tambahan (supplementary line) , setiap talian mestilah dipisahkan atau menukarkannya ke pelan prabayar. Atau, boleh juga port-in sekaligus ke ONEXOX.
Pelanggan Prabayar (PREPAID)
Pastikan pelanggan itu sendiri ialah pemilik langganan.
Pastikan nama penuh serta nombor kad pengenalan utk permohonan MNP adalah sama dengan butiran yg diberikan semasa mendaftar dengan langganan sedia ada.
Langganan tersebut dalam keadaan AKTIF.
Jika sudah tamat tempoh sah, sila buat topup minima RM5 terlebih dahulu.
Jika pelanggan MAXIS, pastikan pengguna respon SMS yang dihantar. Sila REPLY “Y” untuk YES
Jika pelanggan prepaid yang baru beli kurang daripada 3 bulan, berkemungkinan telco asal tidak akan lepaskan untuk port out.
P/s: PROSES MNP (mobile number portability) MENGAMBIL MASA 1-5 HARI BEKERJA DARI TARIKH PENYERAHAN PERMOHONAN DIBUAT. BERGANTUNG PADA SISTEM JUGA.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan